شماره جهت ثبت نام در کلاس ها
09352255738
09131005738
03195025738

آموزشگاه فن پویان
درباره ما آموزشگاه فن پویان

مجتبی فاتحی

بنیان‌گذار آموزشگاه فنی حرفه ای فن پویان

ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین وسایل منزل برای شست و شوی لباس‌هاست. ماشین‌ لباسشویی مدل‌ها و برندهای مختلفی دارد که در بازار ایران موجود است. امروزه به دلیل هزینه‌های بالای خرید ماشین لباسشویی، باید روش‌های نکهداری ماشین لباسشویی را یاد یگیریم و بدانیم چه کارهایی انجام دهیم تا ماشین لباسشوی سالم‌تری داشته باشیم. از این رو مطلب ” زمان مناسب برای تعمیر ماشین لباسشویی” می‌خواهیم سعی کنیم تا علائم خرابی ماشین لباسشویی را بدانید و زمان مناسب تعمیر آن را بفهمید؛ تا در اولین فرصت به تعمیرکار مراجعه کنید.

ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی چیست

ماشین لباسشویی یک ماشین است که لباس ها را می‌شوید و یک وسیله‌ی تمیزکننده می‌باشد. ماشین لباسشویی یک مخزن دارد که آب و مواد شوینده در آنجا مخلوط شده و بر اثر چرخش آن و همچنین چرخش لباس‌ها، لباس‌ها شسته خواهند شد. لباسشویی همچنین یک موتور دارد که بر روی تعداد دور مخزن تاثیرگزار است. لباسشویی محفظه های زیادی دارد که انواع مواد شوینده از آن قسمت وارد لباسشویی می‌شوند.

عملکرد لباسشویی

در ابتدا آب، از طریق لوله کشی متصل به لباسشویی به درون مخزن و محفظه مواد شوینده سرازیر می‌شود تا آب موجود در مخزن به حجم خاصی برسد ( لازم است مواد شوینده در ابتدای عمل ورود آب، مواد شوینده را در درون محفظه بریزیم ). ماشین لباسشویی در این مرحله با استفاده از موتور و حرکات خاصی که برای آن برنامه‌ریزی شده است؛ شروع به حرکت می‌کند. لباس‌ها با مواد شوینده مخلوط شده و طی حرکات خاص لباسشویی، شسته خواهند شد. در ادامه ماشین لباسشویی، بر طبق برنامه خود، یک تا چندین مرحله آبکشی انجام می‌دهد و در پایان با چرخش زیاد مخزن، و تکنولوژی به روز دنیا، تمام لباس‌ها به صورت نیمه خشک شست و شو شده‌اند. در نهایت با یک ساعت قرارگرفتن در معرض نور خورشید خشک خواهند شد.

در حفیفت ماشین لباسشویی به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌هایتان در زمان کمتر شسته شوند و با سرعت بیشتری خشک شوند و همچنین نسبت به شست و شوی دستی تمیز تر شوند و البته در مصرف آب و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. ماشین لباسشویی می‌تواند از لباس‌های ما مراقبت بیشتری کند و ماندگاری آن‌ها را بالا ببرد.

تاریخچه ماشین لباسشویی از گذشته تا حال

ابتدایی‌ترین تلاش‌ها برای ایجاد یک وسیله مکانیکی برای شست و شوی لباس‌ها در قرن ۱۷ صورت گرفت که به حرکت لباس‌ها در ماشین لباسشویی توجه بیشتری شده بود. در قرن ۱۸ اختراع ماشین‌های شست و شو آبی توسط جی. پی. جنی در کشور انگلستان از اهمیت بسیاری برخوردار بود. این ماشین‌ها از یک بشکه بزرگ و چرخ‌های دستی برای حرکت لباس‌ها در آب استفاده می‌کردند. در قرن ۱۹ اختراع موتورهای بخار، انقلابی در صنعت ایجاد کرد.بنابراین برای شست و شوی لباس‌ها از بخار استفاده می‌کردند و نسبت به وسیله‌های قبلی کارایی بهتری داشت.در اوایل قرن ۲۰، ماشین‌های لباسشویی برقی با عملکرد بیشتر اختراع و طراحی و تولید گردید. از این رو در این دستگاه‌ها، از موتورهای الکتریکی برای حرکت لباس‌ها و مخلوط کردن آب با مایع شوینده استفاده می‌کردند. همچنین در ادامه قرن بیستم، ماشین‌های لباسشویی نیمه خودکار طراحی و تولید شد که دارای زمان بندی و امکان تخلیه خودکار آب را داشته اند. در اواخر قرن ۲۰ اختراع ماشین‌های لباسشویی که تنظیمات متنوعی داشتند، ظهور کردند. در قرن ۲۱ و قرن جاری، دنیای اینترنت و هوش مصنوعی، امکانات ویژه ای از جمله اتصال لباسشویی به اینترنت و تنظیمات پیشرفته و برنامه‌های گوناگون را برای انواع لباس‌ها به آن‌ها اضافه کرده است. در نتیجه صرفه‌جویی در زمان و مصرف آب، سرعت شست و شوی و خشک کردن بالا و در نهایت کیفیت شست و شوی بیشتری در آن‌ها دیده شد؛ که از نتایج خوب تکنولوژی امروزه‌ی لباسشویی هاست.

علائم خرابی ماشین لباسشویی

علائم خرابی ماشین لباسشویی

۱.زمانی‌که صدای دستگاه بلندتر یا غیرعادی‌تر از قبل باشد، یکی از علائم خرابی ماشین ظرفشویی نمایان شده است. در این صورت باید حتما با تعمیرکار صحبت کنید تا با مراجعه به محل و دیدن این علائم منبع خرابی را پیدا و رفع کند.

۲.عدم چرخش مخزن دستگاه لباسشویی که در این صورت، دستگاه روشن می‌شود ولی یا چرخش کوتاهی دارد یا به طور کامل چرخش نئارد.

۳.عدم پر شدن مخزن آب، در این صورت ماشین روشن می‌شود ولی آب در مخزن آن جریان ندارد و مخزن پر نمی‌شود

۴.ورود مگرر آب به داخل لباسشویی شده و عدم تخلیه آن

۵.دستگاه در ابتدای عمل لباسشویی روشن نمی‌شود در صورتی که کابل برق به پریز متصل است و لباسشویی روشن است.

۶.در اواسط کار کردن لباسشویی، به طور ناگهانی لباسشویی خاموش می‌شود.

۷.کلید استارت بر روی ماشین لباسشویی کار نمی‌گند.

۸.در لباسشویی بعد از اتمام ادر آن باز نمی‌شود.

۹.آبگیری لباس‌ها در حین عمل آبگیری لباسشویی، انجام نمی‌گیرد

۱۰.زمان شست و شوی لباس‌ها کاهش یا افزایش یابد و یا دمای آب به طور مکرر بالا و پائین شود.

علائمی که برایتان بازگو کردیم؛ ممکن است هر کدام برای ماشین لباسشویی شما اتفاق بیفتد. بنابراین زمانی که یکی از این علائم در ماشین لباسشویی‌تان ظاهر شد حتما به نعمیرکار مراجعه کنید تا خسارت بیشتری برایتان نداشته باشد.

از اینکه تا انتهای مطالب با ما همراه بودید صمیمانه متشکریم و امیدواریم از مطلب استفاده‌ی کامل را برده باشید. بنابراین با اطلاعات فوق می‌توانید بفهمید بهترین زمان مناسب برای تعمیر  ماشین لباسشویی شما چه زمانی است.

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دقیقا ماشین لباسشویی خونه ام هم ی بار موتورش ص ای خیلی بدی میداد و زمان تعمیرش رسیده بود چون بعدش موتورش سوخت و کلی هزینه گذاشت رو دستم

    پاسخ
    • متأسفانه مشکلات فنی در دستگاه‌های خانگی گاهی پیش می‌آیند. در مواردی ممکن است مشکلات کوچک به وجود آمده ولی اگر به موقع تعمیر نشوند، ممکن است به مشکلات بزرگ‌تر و هزینه‌های بیشتر منجر شوند.

      اگر ماشین لباسشویی شما مشکلات داشته و به تعمیر نیاز داشته باشد، احتمالاً بهتر است از اولین نشانه‌های مشکل به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکلات را به موقع تشخیص دهند و جلوی ایجاد مشکلات بزرگ‌تر را بگیرند.

      اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی با دقت و توسط تعمیرکار ماهر تعمیر شود تا از تکرار دوباره مشکلات جلوگیری شود. همچنین، ممکن است در آینده با رعایت نکات نگهداری منظم، عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست